Mi lenne, ha egy kicsit elfelejtenénk az esküvői trendeket, ötleteket és arra koncentrálnánk, ami a lényeg?
Mi nők már gyerekkorunk óta szeretünk életünk Nagy Napjáról álmodozni, és amikor végre megkérik a kezünket, akkor valljuk be: kicsit elgurul a gyógyszer.
Szerintem mindannyian tudjuk, hogy mi nők nem csak a számtalan értékünkről, a többfelé figyelésről vagyunk híresek, hanem arról is, hogy IMÁDUNK vásárolni, szervezni, képeket nézegetni. Képesek vagyunk egy nap alatt rekord mennyiségű pinterest képet lementeni, 8 gigányi tárhelyet megtölteni pikk-pakk a telefonunkon és kb. egymillió tervet összerakni fejben, hogyan is fog minden kinézni az esküvőn. Ezzel természetesen nincs is gond, hiszen mindenkinek kell valami hobbi, valami, ami akár napi szinten elvonja kicsit a figyelmét és álomvilágba ringatja. Na, de itt az ideje felébredni!
Beszéljünk az esküvőszervezésről őszintén!
A szervezés
Az esküvő megszervezése alapvetően nem agysebészet. Aki nem kap sírógörcsöt attól, hogy állandóan csörög a telefon, annak simán megy saját magától is. Vannak remek segédletek, mint például a miénk, amik azért születnek, hogy a főbb csapásvonalat megmutassák, és a menyasszonyoknak könnyebb legyen haladni az úton.
Nekünk, akik ezeket megírjuk, nem nagy etvasz, hiszen a kisujjunkban van az egész, de Neked nagy segítség.
Na, mármost, mivel azért készült, hogy Neked segítsünk, tessék használni. Nem ciki, sőt… Én személy szerint nagyon büszke vagyok azokra a menyasszonyokra, akik egy ilyen kisokossal a hónuk alatt nekiveselkednek a szervezésnek.
Nem ciki kérdezni!
Komolyan mondom, egyáltalán nem ciki megkérdezni, ha valamit nem tudsz, ha valahol elakadtál. De ha már kérdezel, akkor olyat kérdezz, aki tényleg ért ahhoz, amit csinál, ne a többi hobbiszervezőt az ilyen-olyan csoportokban.
Persze a csoportok is tök jók, sok tapasztalatot lehet megtudni a többi szervezésben lévő menyától, de ha fontosabb kérdésről van szó, inkább keress olyat, aki ebben a szakmában dolgozik. Egyik esküvőszervező sem fog elzavarni, ha felhívod telefonon, kérsz egy tanácsadást (sokaknál még ráadásul az első tanácsadás ingyenes is) és elmondod neki hol akadtál el.
Sőt, én sem foglak körberöhögni, ha küldesz nekem egy email-t, vagy felhívsz telefonon, hogy kérdésed van (a cikkeim alatt írhatsz kommentet – ott is válaszolni fogok). Ugyan én nem foglalkozom teljes esküvők gyakorlati lebonyolításával, de a segítségemre, az ötleteimre nyugodtan számíthatsz
Az esküvői szolgáltatók
Valljuk be, tehetsz Te akármit, szervezhetsz akármennyit, minden hiába, ha olyan szolgáltatókba futsz bele, akik nem állnak a helyzet magaslatán. Szépen kérlek, sőt könyörgöm! Válassz olyat, aki ért a szakmájához!
Felejtsük el a „számla nélkül kihozzuk olcsóbban” és a „postás sógora milyen jó lesz DJ-nek, mert egy éve szintizik”! NEM! És még ezerszer NEM!
Tessék olyan szolgáltatót keresni, akinek vannak referenciái, esetleg egy weboldala (a mai világban nem egy kuriózum, hogy legyen valakinek egy tisztességes honlapja), vannak ügyfélvélemények és van tapasztalata.
Ha megkeresed a szolgáltatót és már azért is üldözni kell, hogy adjon egy árajánlatot, akkor egész nyugodtan felejtsd is el, mert ha nem most felejted el, akkor jó eséllyel ő fog elfelejteni elmenni az esküvődre.
Na, az lesz ciki, nem a zokni papuccsal!
Hol keress esküvői szolgáltatót?
Ez egy ravasz és fogós kérdés ugye? A válasz: a Google a barátod.
Ott keress és ne minden létező Facebook csoportban. Tapasztalatom az, hogy akármilyen nagy és pörgős is egy FB csoport, ha felteszel egy kérdést, vagy szolgáltatót keresel, minimum 40-en fognak Rád ugrani – az is, akinek köze nincs a posztodhoz!
Alapvetően nincs ezzel baj, hiszen nagyon sok jó szolgáltató tagja ezeknek a csoportoknak, de borzalmasan megnehezítik az életedet (a szolgáltató pedig a sajátját is).
Gondolj bele, mondjuk esküvői fotóst keresel 2022. augusztusra, olyat, aki országosan vállal esküvőket. Van fogalmad róla, hogy mennyi ilyen van? Nos, ennek a számnak kb. a fele a te posztod alatt fog üzengetni.
És mi lesz ennek a következménye? Az, hogy Te nem fogod tudni mindet felhívni, nem fogsz tudni ennyi árajánlatot mérlegelni, tehát nagyban megnehezül a választás. A másik meg az, hogy ezek között lesznek vegyesen jó szolgáltatók, meg a kóklerek.
Mi alapján válogatod ki? Ki mondja meg Neked, hogy melyik melyik? Ha egyesével megnézed az összes jelentkezőt elpazarolsz egy csomó időt, amit mondjuk tölthetnél a pároddal is.
Az én tanácsom az, hogy vagy csapd fel a Google keresőt és válogass onnan, vagy pörgess olyan weblapokat, mint ez. Az én fő célom az ezzel a honlappal, hogy egy olyan szolgáltatói brigád gyűljön rajta össze, akiket vakon merek ajánlani Neked. Mennyivel egyszerűbb az életed, ha én már lecsekkolom helyetted a versenyzőket? Szerintem sokkal!
Ne lihegd túl!
Ez talán hihetetlennek tűnhet, hiszen mi nők kevés dolgot nem lihegünk túl! De tényleg… ne csináld!
Valóban oda kell figyelni minden apró részletre? Mennyire fontos, hogy még a szalvéta is egyedi mintás legyen, amibe a csirkepörkölt szaftját fogja a násznép törölni?
A vőlegények
Hidd el nekem, sokkal jobban fogod magad érezni, ha egyrészt nem akarsz mindent a legapróbb részletekig megtervezni, másrészt meg, ha nem Te egyedül akarsz mindenre odafigyelni.
Hihetetlen, de életünk párjaira is tök sok dolgot rá lehet bízni. Teszem azt, hogy vegyen magának cipőt, vagy nyakkendőt. Elvégre (elvileg) felnőtt ember, Te pedig a felesége leszel, nem az anyukája.
Spórolj időt és energiát magadnak azzal, hogy nem Te rohangálsz mindenért, és nem próbálsz meg egy fenékkel több lovat egyszerre megülni.
Fontossági sorrend
Ezzel együtt pedig rangsorolj! Készíts fontossági sorrendet azokról a dolgokról, amik feltétlenül kellenek az esküvőre.
Kell helyszín, anyakönyvvezető (vagy szertartásvezető), ruhák, virágok, vendégek, kaja, süti, fotós és zene. Minden más körítés. Megkönnyítheted az életed és feldobhatod az esküvődet olyan szolgáltatók segítségével, mint a vőfély vagy ceremóniamester, a selfie gép, vagy akár a limóbérlés.
De ezeken kívül minden más a plusz kategória. Ha nincs rá keret, idő, vagy energia, akkor engedd el a mintás szalvétát, az egyedileg gravírozott pezsgős poharat, a köszönetajándékot, a saját magad által hímzett csipketerítőt és 300 darab kézzel készült meghívót is.
Ami nincs benne a fontossági sorrendben a TOP10-ben, azt vagy engedd el, vagy csak akkor foglalkozz vele, ha nincs jobb dolgod (vagy ha az egész szervezést rábíztad egy esküvőszervezőre).
Hidd el nekem, Te csak elfáradsz, mire az esküvőre kerül a sor, a vendégek pedig semmire nem fognak emlékezni, csak arra, hogy jól érezték e magukat.
Tervezz előre!
Persze, azt már mondtam, hogy ne akarj MINDENT pontosan megszervezni, de előre tervezni kiemelkedően fontos.
Ha szépen előre beosztod, mikor mit fogsz elintézni, kivel kell beszélned, melyik szolgáltatóval kell megbeszélést tartani, akkor sokkal jobban kézben tudod tartani az idődet és a gondolataidat is.
Ha csak ad hoc jelleggel intézel ezt azt és kapkodsz jobbra balra, akkor olyan lesz az egész mint a menzás finomfőzelék… távolról sem jó.
Ha nem tudod, hogyan oszd el a teendőket, akkor vagy vegyél egy kis szervező naptárat (vannak kifejezetten esküvős változatok is), amiben tudsz mindent vezetni, vagy kérj fel egy esküvőszervezőt, aki kézben tartja helyetted a dolgokat.
A házasságra készülj, ne az esküvőre!
A boldogító igen kimondása nagyon szép pillanat, a lagzi meg brutál jó buli tud lenni, de ne csak az esküvődre készülj!
Miután kibuliztátok magatokat és visszajöttetek nászútról, akkor kezdődik az igazi kaland. Ugyanis sokszor nem egyszerű egy hosszú szervezés, egy lagzi és egy klassz nászút után visszacsöppenni a szürke hétköznapokba.
Az esküvőtök szervezése közben is figyeljetek arra, hogy legyen időtök egymásra. Az esetleg felmerülő problémákat, vitákat (bár ne legyen ilyen) kezeljétek a helyén, tessék megbeszélni becsülettel, és nem a szőnyeg alá söpörni, hogy majd az esküvő után megoldódik. Hidd el a szőnyeg az esküvő után is púpos lesz a gondoktól és sokkal nehezebb lesz hónapokkal később megbeszélni valamit.
A házasságra való felkészülésben is igaz, amit a szervezésnél mondtam: nem szégyen kérdezni.
Profi párkapcsolati tanácsadók vannak, akikhez nyugodtan lehet fordulni. Én is együtt dolgozom Lindával, aki újabban ebben a témában ír az oldalra párkapcsolati témájú cikkeket, kifejezetten úgy, hogy Te, aki az esküvődre készülsz, megtaláld benne a válaszokat még azokra a kérdésekre is, amiket magadnak sem tettél fel. Ha pedig úgy érzed, vedd fel Vele a kapcsolatot, merem ajánlani, hiszen ismerem, segíteni fog.
Egy szó, mint száz: tervezz, rangsorolj, kérdezz, és ha kell, merj elengedni néhány dolgot! Azt szeretném, ha az esküvőd életed egyik legboldogabb napja lenne, és ehhez nem kell mindennek tökéletesnek lennie.
A facebook csoportomban írt egy Hölgy az egyik posztomra egy kommentet, miszerint:
„A házassághoz, csak két igen kell, minden más körítés.”
És tudod mit? Igaza van! Az számít, amit egymás iránt éreztek, nem a dekoráció és nem is az ültetőkártyák színe.